Jak przygotować się do targów? (cz.2 – przygotowanie i obsługa stoiska)

Jak przygotować się do targów? (cz.2 – przygotowanie i obsługa stoiska)

Podjęliśmy decyzję o uczestnictwie w targach, wybraliśmy już interesującą nas imprezę, przeliczyliśmy wstępne koszty. Teraz pozostaje skupić się na przygotowaniu samego stoiska wystawienniczego, zaplanowaniu jego formy, kształtu, przeanalizowaniu przydzielonej nam przestrzeni, organizacji personelu oraz wszystkich spraw z nim związanych. Jak przygotować mobilne stoisko wystawiennicze? Co powinno ono zawierać? Jak powinna zachowywać się obsługa? Zapraszamy do lektury cz. 2 poradnika o przygotowaniach do targów.

Jak przygotować odpowiednie stoisko?

Zacznij od zastanowienia się jakiego typu stoiska wystawienniczego potrzebujesz? Przeanalizuj swój budżet i sprawdź na co możesz sobie pozwolić, a na czym lepiej zaoszczędzić. Zdecyduj czy ma być stoisko wyspowe, czy szeregowe, indywidualne, czy może wspólne z innymi wystawcami, bardzo rozbudowane, czy raczej proste i lekkie? Pamiętaj też o zasadzie, o której wspominaliśmy w poprzednim artykule. Rozmiar stanowiska nie jest najważniejszy – najistotniejsze jest jego wykorzystanie!

Fizyczna prezentacja produktu to nie wszystko, a eksponowanie zbyt dużej materiałów czy przytłoczenie swoich gości literaturą nie jest najlepszym sposobem na osiągniecie sukcesu. Zbyt wiele produktów zakłóca bowiem komunikację. Zabierając ze sobą mniej, możesz skuteczniej wykorzystać przestrzeń na stoisku dzięki efektownym projektom graficznym, animacjom czy filmom poświęconym funkcjonalności Twojego produktu. Zbyt duża ilość informacji rozprasza uwagę odbiorców.

Planując rozkład stoiska, pamiętajmy więc o zapewnieniu odpowiedniej przestrzeni dla naszych klientów. Niezależnie od wybranej formy, postarajmy się, aby nasze stoisko wystawiennicze czymś się wyróżniało. Dobrym pomysłem jest chociażby inwestycja w drobne upominki czy niekoniecznie drogie, a efektywne materiały POS. Gadżety muszą być jednak przemyślane. W przypadku targów rodzinnych czy imprez dla dzieci sprawdzą się chorągiewki, breloczki, czy cukierki. Przy innego typu wydarzeniach dobrym pomysłem może być chociażby kod do darmowego testowania właściwości produktu. Pamiętajmy również o identyfikacji wizualnej naszej firmy – katalogach, ulotkach oraz wyeksponowaniu logo marki. Wygląd stoiska powinien odpowiadać firmowym barwom.

Jak zadbać o dobrą obsługę odwiedzających?

Ponieważ targi czy imprezy branżowe to gra zespołowa, warto wybrać najlepszą drużynę. Osoby reprezentujące naszą firmę na targach powinny być nie tylko ekspertami w swojej dziedzinie, ale również posiadać niezbędne cechy interpersonalne. Łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz umiejętność dostosowywania komunikatów do języka odbiorców pozwoli im przekazywać swoją wiedzą w sposób przystępny dla odwiedzających. Dlatego też z jednej strony doskonale sprawdzają się tutaj handlowcy, z drugiej osoby, które wyczerpująco opowiadają o produkcie. Idealnie, jeśli w swoim zespole mamy osobę, która łączy te cechy. Jeżeli umiejętności te jednak nie idą w parze, zabierzmy ze sobą kilka osób, z których każda będzie miała swoją określoną rolę. Inną przydatną umiejętnością jest również znajomość języków obcych, która pozwoli nam dotrzeć z ofertą do większego grona odbiorców.

Zastanówmy się również nad tym, jak zmotywujemy nasz personel do efektywnej pracy podczas targów. Nawet najlepiej przygotowany system wystawienniczy nie zareklamuje bowiem sam swoich produktów, jeżeli nie pomogą mu w tym pracownicy, którzy stworzą wokół naszego stoiska pozytywną atmosferę. Brak entuzjazmu ze strony obsługi stoiska przekłada się automatycznie na negatywny język ciała. Te drobne gesty potrafią zaś skutecznie odstraszyć potencjalnych kupujących. Pracownicy, którzy reprezentują naszą firmę są jej ambasadorami. Dlatego też zadbajmy o ich właściwą motywację (o tym, jak zmotywować swoich pracowników przeczytacie w kolejnym wpisie)

Zastanówmy się również wcześniej nad zorganizowaniem ewentualnych szkoleń produktowych czy interpersonalnych dla naszych pracowników. Zawsze możemy skorzystać również z usług dodatkowego personelu – osób takich jak hostessy czy tłumacze. Pamiętajmy o detalach – odpowiedniej komunikacji wizualnej – dopasowanym ubiorze i spójności w dodatkach, które umocnią naszą pozycję w oczach klienta. Warto również zaopatrzyć się w identyfikatory z wyraźnym logo firmy, co ułatwi nawiązanie pierwszego kontaktu.

Podsumowując

Odpowiednio zaprojektowane i obsługiwane mobilne stoisko wystawiennicze to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów. Planując nasze stanowisko, warto zastanowić się nad właściwym wyborem asortymentu, jak i sposobów jego ekspozycji. Zadbajmy o to, aby zarówno nasze stoisko, jak i jego obsługa stanowiły spójną wizualnie całość. Ułatwi to właściwą identyfikację wizerunkową firmy. Nowoczesne sposoby prezentacji usług czy produktów pomogą zaś odbiorcy szybko zrozumieć nasz komunikat i dostrzec korzyści, jakie niesie ze sobą nasza oferta.


Bezpośrdni link do części 1 https://scianki24.pl/jak-przygotowac-sie-do-targow-cz-1-okreslenie-celu-wybor-imprezy-kalkulacja-kosztow/

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *