Co zrobić, by nasze stoisko wystawiennicze było bardziej atrakcyjne?

Co zrobić, by nasze stoisko wystawiennicze było bardziej atrakcyjne?

 

Targi wystawiennicze stanowią świetną okazję, aby wypromować naszą firmę, nawiązać nowe znajomości czy zdobyć kilka kluczowych kontaktów. Jak jednak wyróżnić się z tłumu wystawców? Jak zostać zauważonym przez docelową grupę klientów? Ważne jest tutaj nie tylko samo stoisko wystawiennicze. Nawet najlepiej zaprojektowana, najbardziej funkcjonalna konstrukcja może nie przyciągnąć sama uwagi odbiorców. Dlatego w poniższym artykule prezentujemy kilka sposobów, jak uatrakcyjnić nasz system wystawienniczy w skuteczny sposób.

 

W naszym stoisku wykorzystajmy nowoczesne technologie

Interaktywna technologia coraz śmielej wkracza do przestrzeni publicznej, goszcząc na stałe na różnego rodzaju wystawach, jak również w kinach czy galeriach handlowych. Dlaczego więc nie wykorzystać jej również w trakcie targów branżowych na naszym stoisku? Ściany graficzne, panele dotykowe czy też tablety, bądź iPady, dzięki którym nie tylko zapoznamy się z ofertą firmy, ale również będziemy mieli wpływ na jeden z elementów wystawy, bądź też weźmiemy udział w konkursie, są świetnym sposobem na zaangażowanie publiczności i zdobycie zainteresowania po targach. Wielki potencjał marketingowy niesie również ze sobą technologia VR, szczególnie w zakresie prezentacji produktu. W Jeżeli więc dysponujemy wystarczającym budżetem, zainwestujmy choćby niewielką kwotę w interaktywne formy prezentacji.

Stwórzmy wokół stoiska odpowiednią oprawę audiowizualną

Niemniej ważna jest również właściwa oprawa naszego stoiska wystawienniczego. Chcąc zdobyć uwagę odbiorców, jak również podkreślić nowoczesny charakter firmy, która jest na bieżąco z trendami, wykorzystajmy efekty audiowizualne. Gra świateł, kolory i dopasowana muzyka tworzą razem obrazy, które na długo pozostaną w pamięci klientów. Wykorzystajmy światło, aby odpowiednio wyeksponować nasz kluczowy produkt, bądź produkty. Wybierzmy muzykę, która będzie stanowiła odpowiednie tło do spotkań z klientami, jednocześnie dopełniając spójności naszego stoiska.

Skorzystajmy z potencjału mediów społecznościowych

I zróbmy trochę szumu wokół naszej obecności na targach. Postawmy na interakcję z klientami i zaangażujmy ich do udziału w naszych zabawach, konkursach czy loteriach. Mogą one odbywać zarówno przed targami, jak i w trakcie imprezy. Wykorzystajmy moc hashtagów i zachęćmy odwiedzających do robienia sobie zdjęć z naszymi produktami, i opatrzenia ich właściwymi hashtagami. Upieczemy w ten sposób dwie pieczenie na jednym ogniu, zwiększając zasięg naszej reklamy, jak również budując pozytywne relacje z uczestnikami konkursu. Zorganizujmy konkurs na najlepsze hasła reklamowe, który rozstrzygniemy pod koniec imprezy. Przygotujmy quiz na temat naszej firmy. W dobie Facebook’a, Twittera czy Instagramu możliwości jest naprawdę nieskończenie wiele. Niezależnie od wybranej przez nas formy, pamiętajmy o zapewnieniu odpowiednich nagród uczestnikom zabawy!

Wprowadźmy na stoisko popularne formy zabawy

Koło fortuny, a może loteria czy popularne zdrapki? Każda z tych dobrze znanych zabaw budzi od lat niezmienne emocje. Ich uczestnicy nie muszą wykazać się tu żadnymi specjalnymi umiejętnościami czy kreatywnością. Wystarczy odrobina czasu i łut szczęścia, aby cieszyć się z wygranej. Dlatego też pomimo swej dość banalnej formy, konkursy te cieszą się sporą popularnością na targach wystawienniczych. Oczywiście pamiętajmy o zachowaniu spójności wizualnej naszego koła fortuny z naszym stoiskiem wystawienniczym, jak również zgodności zdrapek czy innych drukowanych materiałów z identyfikacją wizualną firmy.

Podsumowanie

Skuteczna promocja firmy na targach wystawienniczych zależy m.in. od tego, jak uda nam się zdobyć uwagę naszych odbiorców. Odpowiednia oprawa audiowizualna stoiska wystawienniczego, wykorzystanie interaktywnych technologii oraz potencjału, jaki niosą ze sobą media społecznościowe oraz grywalizacja z pewnością pomogą nam dotrzeć lepiej do naszej grupy docelowej. Wszelkiego rodzaju konkursy z nagrodami są nie tylko świetnym sposobem na zainteresowanie przechodzących gości, ale również na zbudowanie z nimi pozytywnej relacji po wydarzeniu.