Gadżety reklamowe na stoisku wystawienniczym

Gadżety reklamowe na stoisku wystawienniczym

Oprócz ciekawie zaprojektowanego stoiska wystawienniczego, właściwie przygotowanych pracowników, starannie stworzonych grafik reklamowych, gadżety reklamowe są jednym z tych czynników, który może przekonać klientów do naszej oferty, decydując o ostatecznym sukcesie naszej firmy. Jaki więc gadżet będzie dobry? Co pomoże nam osiągnąć sukces? Ostateczna odpowiedź na to pytanie zależy m.in. od tego, jaką branżę reprezentujemy.

Dopasujmy upominek do naszej grupy docelowej

Jednym z działań marketingowych przed targami powinno być stworzenie profilu klienta. Pozwoli to nie tylko wybrać odpowiednie upominki, ale również lepiej przygotować się do rozmów z kontrahentami czy przygotować bardziej konkretne materiały reklamowe. Dysponując już profilem klienta, wiemy dobrze kto jest odbiorcą naszych usług. Znamy mniej więcej przedział wiekowy, zainteresowania czy wykształcenie. Na tej podstawie możemy lepiej dobrać prezenty. Jeśli odbiorcami naszych usług są dzieci, warto zainwestować w słodycze, kredki czy malutkie zabawki z logo naszej firmy.Młodzież z kolei bardzo lubi śledzić trendy i „być na czasie”. Dlatego też wykorzystajmy ten fakt i zaopatrzmy się w coś, co pozwoli im się wyróżnić się wśród rówieśników. Jeżeli nasza oferta skierowana jest do kobiet, pomyślmy o gadżecie, który oprócz praktycznej funkcji będzie również modny i szykowny. W przypadku Panów z reguły najlepiej się sprawdzają się praktyczne upominki. Jednocześnie pamiętajmy oczywiście, aby nasz gadżet reklamowy był związany z działalnością naszej firmy. W przeciwnym razie możemy nasza komunikacja marketingowa może zostać zakłócona.

Odzwierciedlajmy działania naszej firmy

Jak już wspominaliśmy, niezwykle istotne jest, aby wybrany upominek nawiązywał do naszej oferty lub działalności. Firmy kosmetyczne mogą więc zainwestować w mini wersje czy próbki kremów do rąk czy balsamów do ust. Branża energetyczna kojarzy się głównie z prądem, więc dobrym rozwiązaniem będą np. długopisy z diodą led w kształcie żarówki. Jeżeli reprezentujemy sektor IT, słuchawki czy pendrive’y będą zawsze dobrym upominkiem. Możemy też nawiązać do wartości, jakie reprezentuje nasza firma lub przekazu marketingowego, jaki chcielibyśmy utrwalić. Dlatego też jeżeli chcemy być kojarzeni z firmą przyjazną środowisku, możemy np. zainwestować w torby bawełniane, praktyczne i posiadające wiele miejsca na nadruk logo czy sloganu.

Pamiętajmy o spójności wizualnej

Projektując nasze stoisko wystawiennicze, materiały promocyjne, jak i gadżety reklamowe pamiętajmy o spójności wizualnej. Grafiki na materiałach i gadżetach powinny być ujednolicone, identyczne jak na ściankach reklamowych czy trybunkach. Niezależnie od tego czy mówimy o długopisach, torbach czy smyczach, pamiętajmy o tym, aby nasze logo było wyraźne, dobrze wyeksponowane. Jednocześnie nie zapominajmy o jakości drukowanych materiałów. Jeżeli nasze firmowe barwy są w jakiś sposób charakterystyczne, wykorzystajmy ten fakt, aby wyróżnić się spośród tłumu wystawców.

Przygotujmy specjalne upominki dla specjalnych gości

Dobrym pomysłem, który pomoże nam umocnić relację ze stałymi klientami, lub pozyskać wartościowe leady, jest posiadanie na swoim stoisku targowym kilku gadżetów z wyższej półki. Mogą to być np. powerbanki, karty pamięci, pióra do pisania, skórzane portfele czy etui. Ważne, aby prezent był zarówno praktyczny, jak i elegancki.

Podsumowując

Wybierając gadżet na targi pamiętajmy o jego znakowaniu, równie ważnym jak sam przedmiot. Dlatego dopilnujmy, aby elementy graficzne były najwyższej jakości, wyraźne i odzwierciedlające naszą identyfikację wizualną. Jakość jest równie ważna w przypadku samych gadżetów reklamowych. Długopisy, które przestaną po chwili pisać albo niedziałające pendrive’y to najgorszy ze sposób na zareklamowanie się klientom.