Ścianki tekstylne – zalety i wady w porównaniu do ścianek pop-up

Ścianki tekstylne – zalety i wady w porównaniu do ścianek pop-up

Ścianki tekstylne a pop-up – porównanie systemów reklamowych. Tekstylna czy pop-up, która lepsza? Ścianki pop-up, tekstylne — wady i zalety.

Ścianki tekstylne to odpowiedź na bolączki doskwierające użytkownikom ścianek pop-up. Są jakby ewolucją rozwiązań ekspozycyjnych na dzisiejsze czasy i możliwości produkcyjne. Poniżej streścimy najważniejsze cechy systemów reklamowych ścianek tekstylnych i pop-up.

Grafika w jednym kawałku

To zasadnicza zaleta i przewaga ścianki tekstylnej względem ścianki pop-up. Odwieczną bolączką przy rozstawianiu ścianek pop-up było dopasowywanie sąsiadujących ze sobą ciężkich brytów z grafiką. Wystarczyło potrącenie czy przestawienie ścianki pop up, aby doszło do przemieszczenia grafiki. Ścianka tekstylna wystawiennicza to materiał w jednym kawałku zapinany u dołu na zamek błyskawiczny. Zakłada się ją raz przy rozkładaniu (a właściwie naciąga na konstrukcję, stojak) i można być pewnym, że nawet przy przewróceniu ścianki wydruk reklamowy się nie przemieści.

Waga lekka — lekki materiał na grafikę

Drugą ważną cechą systemu reklamowego tekstylnego, która deklasuje inne konstrukcje, jest jej waga. Zadrukowana tkanina waży tyle, że można ją przenosić …nawet w reklamówce. W przeciwieństwie do ścianki reklamowej pop-up, dla której wymagany jest przynajmniej kufer transportowy, także w celu ochrony wydruku. Ścianka reklamowa na tkaninie zmieści się do zwykłej torby transportowej wraz z aluminiową konstrukcją. Oczywiście przy większych wydrukach warto jednak dokupić drugą torbę, ale mowa tu o ściankach od 400 cm szerokości.

Ścianka tekstylna łukowa — tył

Ścianka tekstylna łukowa Ścianka tekstylna łukowa — stelaż góra Ścianka tekstylna łukowa — stelaż

Lekka i prosta konstrukcja

Chociaż stelaż pop-up nie należy do ciężkich i samo rozłożenie tak zwanego pajączka nie nastręcza problemów, o tyle już zakładanie listew magnetycznych znacznie wydłuża czas instalacji. Konstrukcja ścianki z nadrukiem na tkaninie — to ramka z rurek aluminiowych połączonych w taki sposób, żeby jak najszybciej można było ją rozłożyć. Nie wymaga użycia narzędzi oraz nie posiada żadnych dodatkowych elementów potrzebnych do nałożenia wydruku, reklamy.

Długa żywotność wydruku

Co ciekawe – zadrukowaną tkaninę można prać w pralce. Oczywiście nie należy przesadzać z temperaturą i wirowaniem, ale po praniu w niskiej temperaturze przywrócimy ściance czystość bez uszczerbku dla jej wyglądu i właściwości użytkowych. Druk sublimacyjny stosowany w tego typu ściankach wystawienniczych jest odporny na działanie czynników zewnętrznych (może poza głupotą ludzką), w związku z tym ścianka ekspozycyjna tekstylna będzie służyć nam długo. Taki stand jest idealną opcją na zaprezentowanie firmy czy produktu podczas eventów branżowych, na konferencjach czy stoiskach targowych.

Opcja zadruku

Dzięki możliwościom, jakie oferuje nadruk reklamowy na tkaninie, Twój materiał graficzny możemy zadrukować dwustronnie. Prezentacja firmy na obydwu stronach ułatwi wyeksponowanie np. kilku produktów, ofert, reklam zamiast jednego. Możesz również w zależności od potrzeb i wielkości powierzchni, jaką masz do dyspozycji, prezentować jedynie jedną ze stron ścianki tekstylnej. Dla posiadaczy dwóch przedsiębiorstw dwustronnie zadrukowana powierzchnia może służyć raz jednej, raz drugiej firmie. Stelaż oczywiście jest jeden, ale o ile więcej możliwości! Wybierając opcję obustronnego nadruku, dopłacasz jedynie za dodatkowy zadruk.

Tradycyjny pop-up teoretycznie również ma opcję podwójnej ekspozycji modułowej. W praktyce ciężko jest jednak dopasować taką samą ilość paneli graficznych idealnie pasujących do siebie po obydwu stronach.

Aspekt ekonomiczny

Wprost można rzec, że za mniejsze pieniądze wydane na ściankę tekstylną mamy taki sam efekt, jak płacąc więcej za ściankę typu pop-up. Różnice opisane wyżej jednoznacznie przemawiają za systemem wystawienniczym w postaci lżejszej, łatwiejszej w montażu i ekonomiczniejszej wersji z tkaniny.

Ceny startują od 1299 zł za najmniejsze ścianki tekstylne, a pop-upy od 2400 zł. Także same wydruki są tańsze w przypadku tekstylnych od tych na panelach do pop-upów. Oprócz wygody jest także inny wymiar ekonomiczny – wysyłka ścianki tekstylnej kurierem kosztuje o wiele mniej niż innych, podobnych  zestawów reklamowych.

Podsumowanie: Ścianka tekstylna a pop-up porównanie

Tekstylna czy pop-up, która lepsza?

Jako mobilne rozwiązanie reklamowe — tanie i łatwe w użytkowaniu, ścianka tekstylna zyskała sympatię klientów, stopniowo wypierając z rynku system pop-up (pierwsze tego typu narzędzie reklamowe). Do niedawna technologia druku sublimacyjnego i właściwości tekstyliów do nadruku nie dorównywały wydrukom na materiałach twardych jak PVC czy polipropylen, stosowanych do ścianek pop-up. Teraz mamy do dyspozycji przede wszystkim świetne materiały tekstylne o bardzo niskiej przezierności, bardzo dobrym odwzorowaniu kolorów i wysokim kontraście druku.

Biorąc pod uwagę możliwości aranżacji przestrzeni reklamowej, koszt zakupu, technologię druku, wielofunkcyjność, transport, konstrukcję, ciężar, czas i łatwość montażu oraz żywotność i jakość nadruku zdecydowanie wygrywają ścianki tekstylne (proste czy łukowe). Bez wątpienia są bardziej funkcjonalne, tańsze, łatwiejsze w użytkowaniu i transporcie. W naszej ofercie znajdziesz różne modele ścianek jakości premium, które idealne sprawdzą się na targach, konferencjach czy eventach.