Nawet jeśli zdecydujemy się na najdroższą ściankę reklamową, w doskonałej jakości technicznej, to gdy jej grafika będzie kiepska, nie osiągniemy pożądanego efektu, a wręcz przeciwnie, zniechęcimy potencjalnych klientów do kontaktu z nami. Jaka zatem powinna być grafika na ściankę reklamową, aby przyciągała uwagę?
Mniej znaczy więcej
Uwagę potencjalnych klientów możemy przyciągnąć na dwa sposoby. Grafika może być intrygująca elegancka, gustowna i estetyczna lub chaotyczna przeładowana elementami dekoracyjnymi, zbędnymi informacjami mieć źle dobrane kolory. W obu przypadkach zapewne zwrócimy uwagę klientów, jednak w tym drugim raczej marne szanse, aby odwiedzili nasze stoisko na targach. Rozpoczynając pracę nad projektem, należy najpierw zastanowić się, co powinno znaleźć się na ściance reklamowej i umieścić tam tylko naprawdę niezbędne elementy, zachowując lekkość.
Coś, co przykuwa uwagę
Tak jak właściwie we wszystkich materiałach reklamowych, tak i w przypadku ścianek reklamowych, najważniejszym zadaniem grafiki jest przykucie uwagi klientów. Dobrze byłoby zatem, aby projekt był intrygujący, skłaniający klientów do kontaktu z daną marką po to, aby dowiedzieć się więcej o jej ofercie. Musi to być coś, co będzie nas wyróżniało, ale nie będzie przy tym dziwaczne.
Odbiorca
Zabierając się za projekt ścianki wystawienniczej, należy zastanowić nad tym, kim są odbiorcy jej przekazu reklamowego. Inne rozwiązania sprawdzą się dla firm działających w branży nowoczesnych technologii, a zupełnie inne dla gastronomii czy budownictwa. Zastosowana grafika powinna od razu nasuwać skojarzenia z branżą tak, aby widzący ją klient od razu mógł rozpoznać, czym zajmuje się dana firma.
Spójność materiałów promocyjnych
Jeśli identyfikacja wizualna firmy jest spójna na wszystkich polach, przynosi znacznie lepsze efekty. Podczas projektowania ścianek reklamowych, należy zatem skorzystać z księgi znaku, jeśli firma taką posiada lub przynajmniej użyć tych samych kolorów i elementów, które powtarzają się w innych materiałach reklamowych firmy.
Pole zadruku
Wykonując projekt grafiki na ściankę reklamową, koniecznie należy dokładnie przeanalizować i wykonać symulacje tego, jak będzie wyglądała finalnie. Pomoże nam to ocenić, czy wszystkie elementy są umieszczone we właściwym miejscu i czy są dobrze widoczne. Aby nie popełnić żadnego błędu technicznego, należy wykonać projekt według szablonu określonego przez producenta ścianki, wówczas będziemy mieć pewność, że wszystkie elementy grafiki będą dokładne tam, gdzie tego oczekujemy.
Parametry techniczne grafiki
Aby obyło się bez niespodzianek podczas druku, pamiętać należy o zachowaniu parametrów technicznych projektu wymaganych przez firmę, która będzie wykonawcą ścianki, jak chociażby wielkości grafiki zarówno w cm, jak i pod względem rozdzielczości, krzywych etc. Nawet najlepszy system wystawienniczy się nie sprawdzi, jeśli grafika będzie słabej jakości.
Jak widać, wykonanie projektu ścianki reklamowej wbrew pozorom nie jest łatwe. Musimy w nim bowiem zawrzeć przekaz reklamowy i przyciągnąć uwagę klienta zachowując przy tym lekkość i elegancję.