Wybór ścianki


Jaką ściankę reklamową wybrać w 6 prostych krokach?

 

Ścianka reklamowa to doskonałe narzędzie do tego, aby efektownie zaprezentować szerszemu gronu – firmę klientom na targach, logo  na konferencji prasowej czy też produkt na wystawie.

Ścianka może służyć także jako element dekoracyjny w firmie czy nawet akcentować obecność firmy w biurowcu.

Na rynku dostępne są różne typy ścianek reklamowych, czym zatem kierować się, aby wybrać taką, która będzie najlepiej odpowiadała naszym potrzebom?

1. Analiza potrzeb

Zanim zdecydujemy się na konkretny model, powinniśmy się dokładnie zastanowić, do czego chcemy wykorzystać ściankę. W zależności od tego, czy zamierzamy używać jej często, a zatem często także składać, transportować i znowu rozkładać, należy wybrać model, który nie będzie wymagał od nas dużych nakładów czasu i pracy, aby go rozstawić np. podczas konferencji. Zastanówmy się także nad tym, jak chcemy zagospodarować przestrzeń za pomocą ścianki – to także pomoże nam w wyborze odpowiedniego rozwiązania.

 

2. Rozmiar ścianki

stotną kwestią, wpływającą na efektywność przekazu promocyjnego ścianki reklamowej, jest jej rozmiar. Powinien być dostosowany przede wszystkim do miejsca, gdzie dany system ma stanąć. Warto zatem przeanalizować to, ile powierzchni będziemy mieć do dyspozycji. Zbyt duża konstrukcja zastosowana na za małej powierzchni, nie będzie wyglądać estetycznie. Jeśli jednak zamówimy zbyt małą ściankę, to np. w ogromnej hali targowej, możemy pozostać niezauważeni.

Generalnie wymiary ścianek reklamowych zaczynają się od 200cm a kończą… właściwie ciężko  określić granicę, bo w przypadku ścianek pop-up prostych można budować ścianę bez końca. Jednak można założyć, że najczęstszy maksymalny wymiar ścianki reklamowej to 600cm, bo tak naprawdę szersze konstrukcje sprawiają już pewien problem logistyczny (zbyt dużo elementów, kufrów do transportu itp.)

Jeśli zatem chcemy zabudować niewielką powierzchnię, np. 12m2 wybierzmy ściankę nie szerszą niż 3 metry. Skomponujemy wtedy całkiem optymalne stanowisko:

  •  ścianka wystawiennicza i lada informacyjna: 2m2
  •  stolik z krzesłami do rozmów: ok. 3m2
  •  ekspozycja produktów: 3m2
  •  minimalne zaplecze (np. za ścianką reklamową): 2m2

Zostaje nam wolnej przestrzeni ok. 2m2, czyli będzie się gdzie poruszać

W podobny sposób trzeba zaplanować większe powierzchnie.

Ale jeśli promujemy usługę a nie produkt, którego ekspozycja zajmuje trochę miejsca, możemy powiększyć rozmiar ścianki.

 

3. Ścianka łukowa czy prosta?

Jak w poprzednim punkcie wymiar stoiska również znacząco wpłynie na kształt ścianki reklamowej. Małe stoiska lepiej wyposażyć w ścianki proste, które mają niewielką głębokość (np. tekstylne czy teleskopowe nawet kilkanaście centymetrów) zawsze tą samą bez względu na szerokość. A głębokość ścianki łukowej „rośnie” wraz z jej szerokością.

Innym czynnikiem może być cel ekspozycji – łukowy kształt ścianki reklamowej, zwłaszcza przy szerszych konstrukcjach, może dać nam namiastkę pomieszczenia do spotkań, gdzie bezpośrednio przy ściance można postawić stolik, trybunkę zachęcające do rozmów. Tego efektu zaś nie da się zbudować przy ściance prostej, ta służy raczej jako dodatkowa ściana, tło do zdjęć czy po prostu duży baner reklamowy.

 

4. Sposób montażu

Ścianki reklamowe to grupa materiałów o takim samym przeznaczeniu, ale różnią się trochę konstrukcyjnie, co implikuje odmienne sposoby ich użytkowania.

  • konstrukcje

I tak na przykład ścianka pop-up to konstrukcja oparta na stelażu przypominającym pajączka o przyjaznym sposobie rozkładania. Ścianka tekstylna ma stelaż zbudowanych z rurek aluminiowych łączonych ze sobą zatrzaskowo. Z kolei ścianka teleskopowa to rama, której każde ramię to teleskop rozsuwany na określoną szerokość.

  • wydruki

Drugą, „widoczną” kwestią jest rodzaj grafiki i jej montaż do stelaża.

Grafika do ścianki po-up to pionowe panele składające się na jedną całość graficzną, nakładane kolejno na zawiesia stelaża i listwy magnetyczne.

Do ścianki tekstylnej dostaniemy wydruk na materiale w jednym kawałku, który niejako nawleka się na rurki i na koniec zapina zamkiem.

Ścianka teleskopowa może mieć jednolity wydruk na banerze bądź materiale tekstylnym. Mocujemy go tylko na górny i dolny teleskop wkładając w tzw. rękaw, jakim jest zakończony wydruk.

Mając na uwadze omawiane w tym punkcie kwestie należy się zastanowić, ile osób będzie rozkładało ściankę, jakie ma doświadczenie i choćby wzrost.

I tak ściankę pop-up rekomendujemy osobom, które miały już do czynienia z tego rodzaju konstrukcjami i nie są niskie – ściankę pop-up uzbraja się na stojąco, trzeba pewnie osadzić wydruki od wysokości 2,30 m.

Ścianka tekstylna jest nieco łatwiejsza w rozkładaniu, można ją w odróżnieniu uzbrajać w grafikę na podłodze. Zejdzie trochę czasu, ale poradzi sobie amator, bez względu na wzrost, bez udziału innych osób.

Ścianka teleskopowa jest o tyle przyjemna, że zawiesza się ją w dogodnej wysokości, a potem wysuwa boczne ramiona na zadaną wysokość. Tu jednak warto mieć osobę do pomocy, bo najlepiej jest robić ro równocześnie z obu stron.

 

5. Z kufrem czy bez?

Do przechowywania oraz transportu ścianek pop-up służą kufry –  twarde lub miękkie. Oba typy wyposażone są w kółka, dzięki czemu znacznie łatwiej jest przemieszczać złożoną ściankę. Kufer gwarantuje także jej ochronę przed przypadkowym uszkodzeniem nie tylko w transporcie, ale także podczas przechowywania. Cechą, która różni kufer twardy od miękkiego, jest dodatkowa funkcja, jaką może spełniać ten pierwszy. Kufer miękki przeznaczony jest wyłączne do transportu i przechowywania, kufra twardego możemy natomiast dodatkowo użyć jako trybunki podczas targów czy wystawy. Wystarczy zamówić odpowiednią grafikę, którą szybko i łatwo zamontujemy na jego zewnętrznej ścianie, aby stał się wygodną ladą, przy której możemy obsługiwać zainteresowanych naszą ofertą gości. Rozwiązanie to jest nie tylko bardzo praktyczne, ale także bardzo ciekawe pod względem wizualnym.

Ścianki tekstylne i teleskopowe ze względu na mniejsza wagę od systemów pop-up wyposażone są w torby transportowe. Te w zasadzie wystarczają do wygodnego przenoszenia, choć na pewno kufer transportowy będzie lepszym rozwiązaniem, choćby dla osób, które często wykorzystują ścianki w wielu miejscach.

 

6. Budżet

Najważniejsza zasada jest taka, że bez względu na rodzaj ścianki, jej cena rośnie wraz z szerokością konstrukcji. Drugim czynnikiem jest wybór opakowania – najtańsza opcja to torba transportowa, jak np. w wyposażeniu standardowym ścianek tekstylnych i teleskopowych. Odpowiednikiem takich toreb w przypadku ścianki pop-up jest kufer – ten musi być bardziej pojemny i sztywny ze względu na większa wagę i bryłę ścianki.  W każdym jednak przypadku możemy zamienić powyższe transportowce na twardy kufer, który jest przewidziany do pełnienie roli trybunki na stoisku.

Czynnikiem podnoszącym koszt, aczkolwiek nieznacznie, jest oświetlenie ścianki. Na pewno przydadzą się w ciemniejszych pomieszczeniach, wydobędą z grafiki głębię koloru.

 

Podsumowanie

Planując zakup ścianki reklamowej trzeba wziąć pod uwagę powyższe czynniki, aby wybrać właściwy model. Określmy powierzchnię, potrzeby, zasób i możliwości ludzi, którzy będą rozstawiać stoisko no i oczywiście budżet na to przedsięwzięcie.

Taka checklista pomoże Ci wybrać optymalną ściankę reklamową. Jeśli jednak w dalszym ciągu nie jesteś pewien wyboru – zadzwoń lub napisz do nas. Wspólnie na pewno dojdziemy do właściwego rozwiązania.