Jaką ściankę pop-up wybrać?

5 rzeczy, które powinienieś uwzględnić

Ścianka reklamowa pop-up to doskonałe rozwiązanie, aby efektownie zaprezentować swoją firmę podczas konferencji czy targów. Może ona także służyć w firmie jako ciekawy element dekoracyjny, informujący przy tym o naszej obecności, np. w biurowcu, gdzie mieści się wiele firm. Na rynku dostępne są różne typy ścianek reklamowych, czym zatem kierować się, aby wybrać taką, która będzie najlepiej odpowiadała naszym potrzebom?

1. Analiza potrzeb

Jak już wspomniano, na rynku dostępnych jest kilka typów ścianek wystawienniczych, różniących się m.in.: sposobem montażu, powierzchnią zadruku, czy kształtem. Zanim zdecydujemy się na konkretny model, powinniśmy się dokładnie zastanowić, do czego chcemy wykorzystać ściankę. W zależności od tego, czy zamierzamy używać jej często, a zatem często także składać, transportować i znowu rozkładać, należy wybrać model, który nie będzie wymagał od nas dużych nakładów czasu i pracy, aby go rozstawić np. podczas konferencji. Zastanówmy się także nad tym, jak chcemy zagospodarować przestrzeń za pomocą ścianki, to także pomoże nam w wyborze odpowiedniego rozwiązania.

2. Rozmiar ścianki pop-up

Istotną kwestią, wpływającą na efektywność przekazu promocyjnego ścianki reklamowej, jest jej rozmiar. Powinien być dostosowany przede wszystkim do miejsca, gdzie dany system ma stanąć. Warto zatem przeanalizować to, ile powierzchni będziemy mieć do dyspozycji. Zbyt duża konstrukcja zastosowana na za małej powierzchni, nie będzie wyglądać estetycznie. Jeśli jednak zamówimy zbyt małą ściankę, to np. w ogromnej hali targowej, możemy pozostać niezauważeni.

Wymiary ścianek są podawane jako ilość modułów przypadających na dany system, np. 3x3, 4x3.

Pierwsza cyfra oznacza szerokość systemu i nawiązuje do ilości wewnętrznych paneli. Natomiast druga jest wartością stałą, wskazującą na 3 moduły, które w rzeczywistości odpowiadają wysokości 223 cm.

Wymiary ścianek reklamowych - front i bok

W ściankach magnetycznych panele graficzne mają takie same wymiary, natomiast w sprężynowych krańcowe panele boczne są nieco węższe od wewnętrznych. Wynika to z faktu, iż panele zewnętrzne częściowo otaczają stelaż, zachodząc lekko do tyłu, ukrywając w ten sposób budowę stelaża.

Zestawienie wymiarów - Ścianki sprężynowe

3. Ścianka reklamowa łukowa czy prosta?

Na rynku dostępne są dwa rodzaje ścianek, biorąc pod uwagę ich kształt – proste i łukowe. Które rozwiązanie wybrać?

Podejmując decyzję w tej kwestii, pod uwagę wziąć należy nie tylko estetykę, ale także powierzchnię, jaką będziemy mieć do dyspozycji podczas targów czy wystawy. Na ustawienie ścianki łukowej potrzeba więcej miejsca, ze względu na głębokość konstrukcji. Ścianki łukowe są ciekawym rozwiązaniem pod względem estetycznym, są także bardziej stabilne. W przypadku, kiedy ogranicza nas jednak miejsce, lepszym rozwiązaniem będzie ścianka prosta, która doskonale sprawdza się na małych przestrzeniach.

Zestawienie wymiarów szerokość x głębokość - Ścianki sprężynowe

4. Kufer miękki czy twardy?

Do przechowywania oraz transportu ścianek wystawienniczych służą kufry twarde lub miękkie. Oba typy wyposażone są w kółka, dzięki czemu znacznie łatwiej jest przemieszczać złożoną ściankę. Kufer gwarantuje także jej ochronę przed przypadkowym uszkodzeniem nie tylko w transporcie, ale także podczas przechowywania. Cechą, która różni kufer twardy od miękkiego, jest dodatkowa funkcja, jaką może spełniać ten pierwszy. Kufer miękki przeznaczony jest wyłączne do transportu i przechowywania, kufra twardego możemy natomiast dodatkowo użyć jako trybunki podczas targów czy wystawy. Wystarczy zamówić odpowiednią grafikę, którą szybko i łatwo zamontujemy na jego zewnętrznej ścianie, aby stał się wygodną ladą, przy której możemy obsługiwać zainteresowanych naszą ofertą gości. Rozwiązanie to jest nie tylko bardzo praktyczne, ale także bardzo ciekawe pod względem wizualnym.

Porównanie elementów kufra twardego i miękkiego

 

5. Sposób montażu

Ścianki reklamowe z założenia są łatwe i szybkie w montażu, nie wymagają przy tym użycia narzędzi, warto jednak zastanowić się, kto w przyszłości będzie to robił najczęściej. Jeśli będzie to robić jedna osoba warto przeanalizować czy sama poradzi sobie z rozłożeniem i złożeniem wszystkim elementów. Całość powinna być także w miarę lekka, aby jeśli ścianka ma nam towarzyszyć często podczas szkoleń, konferencji czy targów, bez trudu mogła być przewożona przez osobę lub zespół, który najczęściej będzie z niej korzystał.